מעבר למקצועיות וליצירתיות הנדרשות בכל תחום, עורך דין טוב בתחום הנדל"ן צריך להבין את עולם הנדל"ן לעומקו ולזהות פוטנציאל כאשר הוא מגיע. עליו לדעת את כל הפרטים ולהיות מסוגל להוציא את המקסימום בשביל הלקוח.

חשוב לדעת כי במהלך החיפוש תיתקלו בעורכי דין לענייניי נדל"ן העובדים במשרדים גדולים לצד משרדים קטנים המתמחים בנדל"ן ו/או בדיני תכנון ובנייה. עורכי הדין המובילים בתחום שותפים לכל התהליכים בקרקע מרגע רכישתה ועד לתכנון.

איך תדעו אם מצאתם עו"ד טוב?

  • מומחיות. קודם כל, אתם צריכים כמובן לדעת בדיוק איזה עורך דין אתם מחפשים אם הצורך שלכם הוא במישהו שיטפל במכירה או ברכישה של דירה, צמצמו מיד את החיפוש למומחי נדל"ן (עו"ד מקרקעין) המומחים בתחום.
  • התאמה לצרכיכם. חפשו כמה שיותר מידע אמין על עורך הדין עצמו, על המוניטין והניסיון המקצועי שלו, מהם תחומי העיסוק שלו והאם הם מתאימים למה שאתם צריכים.
  • המלצות. סביר להניח שאם תחפשו באינטרנט עו"ד לענייניי נדל"ן תמצאו שפע רב של תוצאות כשרובם משבחים את עצמם. לכן, תמיד טוב לקבל המלצה אישית מחברים או בני משפחה ולאחר מכן לחפש אודות איש המקצוע ברשת למשל בפורומים משפטיים.
  • מיהו האיש/ה? אם בחרתם במשרד עורכי דין, הקפידו לברר מי האדם שמטפל בכם – האם מתמחה או האם מנוסה? לכן, רצוי לדעת את הדברים האלה מראש.
  • עו"ד ששוחה בחומר. עו"ד טוב יודע לקרוא את המפה המשפטית בסיטואציה שבה אתם נמצאים. הם צריכים לשאול את השאלות הנכונות כגון: מה מטרת ההליך? איזה הליך מתאים לך? מול מי אתם מתמודדים? ועוד.
  • זמינות. וודאו שעוה"ד שלכם זמין עבורכם לפגישות ושיחות טלפון, תבקשו כבר בהתחלה להיפגש פנים מול פנים כדי להפחית את חוסר הוודאות בתהליך. המטרה היא שתוכלו להרגיש חופשי לפנות אליו בכל שלב כדי לשאול שאלות חשובות כגון: באיזה שלב עומד התיק? האם התקבלה החלטה כלשהי? ועוד.

באדיבות: http://www.reba.org.il/