ידועים בציבור הם בני זוג המקיימים יחדיו מסגרת משפחתית למרות שאינם נשואים. ישנם אנשים רבים החיים בצורה זו, הן מבחירה והן מחוסר ברירה מכיוון שהחוק בישראל מתיר נישואין רק במסגרת מוסדות הדת וישנם מקרים בהם זוגות אינם רשאים להתחתן על פי הדת. אבל מה לכך ולעורך דין גירושין? למרות שבני הזוג אינם נשואים החוק מכיר באופן רשמי בזכויות שיש לבני הזוג. בדיוק כפי שישנן זכויות בפני החוק, כמו למשל במוסד הביטוח הלאומי, ישנן גם זכויות במקרים של פרידה מבני הזוג ובהחלט יתכן שיש צורך בעורך דין גירושין. במקרים רבים ידועים בציבור מביאים ילדים לעולם ובהחלט יש כאן מקום לדבר על נושאים כמו מזונות ומשמורת על הילדים.

מקרה מעניין שהיה ב 2008 בו גבר ביקש מבית המשפט לדחות את תביעת המזונות של הידועה בציבור שלו מכיוון שלא חלה ביניהם ברית נישואין נדחה על הסף. בית המשפט קבע בפירוש שבחייהם המשותפים יש הסכם משתמע. אז אם היה לכם איזה ספק הוא עכשיו נעלם – חיים משותפים של ידועים בציבור בהחלט גוררים איתם משמעות משפטית ובהחלט יתכן שבמקרה של פרידה יצוצו סוגיות הדורשות עורך דין גירושין.

חלוקת הרכוש

למרות שהחוק ובתי המשפט מכירים במעמד של ידועים בציבור בדומה לנישואין עדיין ישנם הבדלים, כמו למשל במקרה של חלוקת הרכוש. בניגוד לגירושין שם חלוקת הרכוש היא דבר המוגדר בחוק, במקרה זה יש לעתור לבית המשפט במקרה שאין הסכמה בין בני הזוג. הצד שדורש את חלוקת הרכוש צריך לעתור לבית המשפט שהייתה כוונה הדדית להתחלק ביניהם ברכוש. אלו אינם דברים פשוטים להוכיח ויש להתייעץ עם עורך דין גירושים לגבי כל מקרה ספציפי.

בדרך כלל קל מאוד להוכיח שותפות כאשר בני הזוג חיים באותה הדירה יש כאן הסכם משתמע של חלוקת הדירה. אך במידה וישנם נכסים אחרים זה לא מובן מאליו שבית המשפט יכיר בהם כנכסים משותפים הדורשים חלוקה. במידה וישנם נכסים כאלו כל עורך דין גירושין למצוא את ההוכחות שהייתה שותפות גם בנכסים אלו, לדוגמה במקרם של השתתפות בהוצאות של הנכסים.

אלו הן רק כמה דוגמאות אך ניתן להימנע ממצבי קונפליקט אלו. כל עורך דין גירושין ממליץ על חתימת הסכם ממון ובהחלט ניתן לחתום עליו כאשר מדובר בידועים בציבור.