בארץ ובעולם פועלים משרדי עורכי דין רבים העוסקים בתחומים שונים מעולם החוק והמשפטים. בכתבה הבאה תוכלו ללמוד מהו דירוג של משרדי עורכי דין, באילו תחומים פועלים המשרדים המובילים בארץ ובעולם, וכיצד ניתן לאתר משרד טוב לטיפול יעיל בתיק התביעה אשר בגינו יש להניח לכאן הגעתם.

דירוג משרדי עורכי דין – משרדי בוטיק מול המשרדים הגדולים

כאמור, משרדים הפועלים בתחום המשפטים בארץ ובעולם כולו יש בשפע, בכדי שלציבור הרחב תהיה איזושהי דעה על משפטנים כאשר אין בנמצא ידע נרחב במשפטים, טוב שישנו דירוג מסוים שיכול לסייע רבות בבחירת אנשי המקצוע לייצוג בתביעה שמולכם. דירוג משרדי עורכי הדין המובילים בארץ נקבע על פי היקף הפעילות של המשרד והשפעתו לאורך תקופה, משקל ניכר בדירוג יש לגודל המשרד ומספר עורכי הדין הפועלים בו. יחד עם זאת, כיום מופיעים שחקנים חדשים בתחום משרדי עורכי הדין הנקראים לעיתים "משרדי בוטיק", אלה מתמחים בתחומים ספציפיים, להבדיל מהמשרדים הגדולים שעוסקים בדרך כלל בכל תחומי עריכת הדין. היתרון של משרדי בוטיק אלו הוא התמחותם המעמיקה בתחומים בהם הם עוסקים, והתעקשותם על רמת שירות מעולה. לעומת זאת, היתרון של המשרדים הגדולים הוא שביכולתם לתת מענה לכל תחום ולכל סוגיה משפטית שיעלו.

כיצד ניתן להעריך טיבו של משרד עורכי דין?

לפניכם מספר דגשים לבדיקה, פרמטרים שיכולים לסייע בבחירת משרד עו"ד נכון עבורכם –

  • התמחות המשרד בתחום התביעה – חשיבות עליונה ישנה להתמחויות בהם מחזיק המשרד הנבחר, אם תיקכם מתנהל בתחום דיני משפחה מן הראוי שהמשרד הנבחר יהיה מומחה בתחום, יוכל להציג הצלחות בתביעות דומות, יוכל להציג המלצות ודעות מתביעות קודמות.
  • מספר המשפטנים ועורכי הדין במשרד – לעולם כוחו של משרד גדול יהיה על העליונה מול ייצוג של עורך דין בודד, זהו כוחו של הטבע, זהו היתרון הבולט של משרדים על פני משפטן יחיד. כאשר מספר עורכי הדין המומחים במקרה שלכם עולה, כך גדלים הסיכויים כי המקרה המשפטי שלכם יסתיים כאשר ההצלחה עמכם.
  • אזורי פעילות – כאשר ניגשים לבדוק משרד עורכי דין חשוב לתת תשומת לב לפרטים כמו מיקום המשרד והיקף פעילותו בארץ ובעולם. לדוגמא, אם נדרש ייעוץ וטיפול משפטי מחוץ לגבולות הארץ מומלץ לבדוק משרד כמו משרד עורכי דין גדעון פישר ושות' שיכול להיות מענה טוב עבורכם עבור שירות משפטי בתחומים רבים בארץ ומחוצה לה.
  • לקוחות המשרד בעבר ובהווה – לפני בחירת משרד עורכי דין חפשו אחר מיוצגים קודמים של המשרד. בקשו לראות אם ניתן מי הם לקוחות המשרד כיום ואף מהעבר, כמובן בגדר האפשר. נתון זה יכול להציג תמונה טובה על טיב המשרד והעשייה.

לסיכום

קיימים בארץ ובעולם משרדי עורכי דין רבים. בין המשרדים המובילים הפעילים בזירה הבינלאומית והארצית נמצאים משרדי ענק המונים עשרות ואף מאות עורכי דין, וכן משרדים קטנים יותר המתמחים בהענקת שירותים משפטיים ספציפיים. בדירוגי משרדי עורכי הדין המפורסמים כיום יש משקל ניכר לגודל המשרד, ולכן המשרדים המופיעים בראש הרשימות והמדורגים ביותר הם הגדולים, אשר מספקים את כלל שירותי עריכת הדין. ממש מעין סופרמרקטים ענקיים של הענף. יחד עם זאת, אין להתעלם מנוכחותם ההולכת וגדלה של משרדים קטנים ואיכותיים, המתבלטים באיכות השירות ובהתמחות בנישות ספציפיות. בנוסף וכאמור, בטרם פנייה למשרד עו"ד בצעו הכנה מוקדמת ואספו כמה שיותר פרטים אודות ההצלחות והתביעות בתחום שבו עוסק התיק שלכם.