כאשר ניגשים לעסקת נדל"ן חייבים לקחת עורך דין צמוד. אחד מאלו הוא עורך הדין אמיר יקותיאל מהוד השרון שמלווה עסקאות נדלן כבר שנים רבות, וכדי להבין את החשיבות נספר סיפור קצר:

המונח רפובליקת בננות הופיע לראשונה בשנת 1904 בספרו של הסופר האמריקאי או הנרי, "מלכים וכרובים". הנרי, בספרו הבדיוני, התייחס אז לחוויותיו במדינת הונדורס במרכז אמריקה שם שהה בשלהי המאה ה-19. הביטוי שהפך למשל למדינה מושחתת צמח מהמלחמה בין תאגיד אמריקאי גדול שהשתלט על האדמות העשירות במדינה לבין העובדים, האיכרים ותושבי הונדורס. אז, בחסות נשיא המדינה (אותו מינתה כמובן החברה בעצמה) ובעזרת כח רב, נמנעה כל אפשרות של התאגדות העובדים ומתן זכויות ושכר מינימלי. למרות הבננות הצהובות והטעימות הגדלות ברחבי הארץ, מדינת ישראל עדיין רחוקה מהפיכתה לרפובליקת בננות, אלא שתמרורי האזהרה המופיעים חדשות לבקרים בדמות הנהלות ומפעלים המנסים למנוע כניסת ארגוני עובדים יציגים לשטחם, הפכו בשנים האחרונות למאיימים מאי פעם. אלא ששלטון החוק עומד לצידם של אותם עובדים ואלו המשכילים לקחת איתם עורכי דין מגיעים לשיאים ולגבהים חדשים, זה בדיוק המצב בשוק הנדל"ן, מי שקונה דירה חדשה או נכנס לפרויקט חדש חייב להבין, מדובר עבורו בטריטוריה לא מוכרת וככל שיקדים וישכיל לקחת עורך דין שילווה את התהליך כך ייטיב מצבו.

מהצבא לנדל"ן

התרגיל החשוב ביותר בתורת לחימת חיל הרגלים בצה"ל הוא תרגיל חוליה. אם תרצו, הקבוצה המאורגנת הקטנה ביותר הקיימת. כוחה של ההתארגנות הזו הוא במשקל של שלושת לוחמיה שבהכרח גבוה יותר מאשר משקלם כפרטים. היכולת של החוליה לבצע תרגילי חי"ר שלחייל הבודד אין שום סיכוי לבצע לבדו היא בעצם סוד כוחו של עורך דין המלווה עסקאות נדל"ן. הוא מסוגל לראות את הדברים מנקודת שיוט של ציפור ולשים לב לדגשים שהאדם הסביר מין הישוב לא ישים לב אליהם.

בין נדלן להתארגנויות עובדים

חייבים לומר, עולם התארגנויות העובדים שינה את פניו בעשור האחרון והפך בעצמו לשדה קרב עקוב מדם. לפעמים דומה, שבשוך הקרבות שוכחים הצדדים הניצים כי ארגוני העובדים הוקמו ממש כשמם- למען העובדים, וכי בסופו של דבר, כדי שהמשא ומתן בין העובדים ובין המעביד ינוהל באורח דמוקרטי, ארגוני העובדים חייבים לשמור על כוחם ולקבל גיבוי, ממש כך, ממקומות העבודה בהם הם נמצאים. זה בדיוק המצב בשוק הנדל"ן המקומי שהפך לזירת קרבות קשה ואיומה בין יזמים, קבלנים ומי שבינהם. בין כולם נמצאים עורכי הדין שבניגוד למקומות אחרים בהם הם עובדים, מטרתם לשמור על שפיות ועל איזון. כאמור, אחד המוצלחים שבהם הוא עורך הדין אמיר יקותיאל מהוד השרון שמלווה עסקאות נדלן רבות ושומר על כל הצדדים לבל יפלו למלכודות.