טיפים לקראת חתימה על הסכם גירושין

עשיתם את הצעד הקשה והחלטתם להפריד דרככם, לאחר כך וכך שנות נישואין. הדרך בה תבצעו את המהלך עשוי להשפיע משמעותית על המשך חייכם. ראוי שתבחרו עורך דין ראוי שיטפל בתהליך הגירושין. במאמר זה נעניק מספר טיפים לקראת חתימה על הסכם גירושין ומעט מידע מהותי בנושא.

חוות דעת והמלצות

רצוי לקחת המלצות על עורך דין גירושין ברצינות, אך לא להתייחס אליהן כאל דברי אלוהים חיים, כיוון שהן אינן מהוות ביטוח ועירבון לכל דבר ועניין. המלצות מעין אלו עשויות להינתן מתוך ניסיון או הכרות אישית של הממליץ. גם בקבלתכם המלצה, ראוי לבדוק על-פי פרמטרים מסוימים, כדי למקסם את איכות הבחירה.

תחום התמחות

וודאו כי עורך דין גירושין הנבחר מבין כראוי בתחום דיני משפחה. רבים הם עורכי הדין העוסקים בשטחיות מה ביותר מתחום בודד. אין פירושו של דבר שהם מעניקים שירות גרוע או שאינו מקצועי, אך עדיף במקרה זה לעבוד מול עורך דין המתמצא בדיני גירושין, משפחה, מזונות הסדרי ראייה וכיו"ב.

גישה ואסטרטגיה

חלק מהותי מה"משחק" הוא אסטרטגיה ברורה. עורך דין גירושין יציע לכם אסטרטגיות התמודדות עם המקרה שלכם. עליהם לברר את תכנית העבודה, את לוחות הזמנים ואת הדרך בה עורך הדין מתכוון להתמודד עם התיק.

ניסיון וותק

ותק או חדשנות עשויים להוות יתרון, אולם גם חיסרון. אין לבחור עורך דין רק בשל שנותיו הרבות בתחום, או לחילופין, בשל היותו נמרץ וצעיר. הפעילו מאמץ מינימאלי לאיתור השילוב הנכון בין ניסיון לגיל, מבלי לשכוח שמדובר רק בפרמטר בודד, מתוך רשימת טיפים לקראת חתימה על הסכם גירושין.

משרד, עלויות ורמת פרסום

רמת פרסומו של עורך דין נבחר לא בהכרח מעיד על מקצועיות או הצלחה, אולם תמיד תהיה לה השפעה על עלויות השירות. בחירה של עורך דין בעל שם תתאים למראים בהם הוא מתאים לכם גם מבחינת שאר הפרמטרים והתקציב. עורך דין הגובה סכומים גבוהים לא בהכרח תעיד על סיכויי הצלחה טובים יותר, אך לעומת זאת, גודל המשרד עשוי דווקא להשפיע על איכות השירות, מבחינת תגובה מהירה ומענה איכותי וטוב ללקוחות.

פגישות ייעוץ

בבואכם לבחור עורך דין גירושין, דאגו לשוחח עם יותר ממועמד אחד. אל תהססו לקבוע פגישות ייעוץ ולהגיע אליהן עם רשימת שאלות מוכנות מראש. פגישות אלו אמורות להיות בחינם, כיוון שמדובר בשירות לו אתם זכאים כחלק מהליך הבחירה.

שכר טרחה

דאגו לחתום מול עורך הדין על הסכם להגדרה של שכר טרחה. הסכם זה מהווה תעודת ביטוח, המבטיחה שכר טרחה ושירות עתידי. מהלך זה יבטיח שלא יהיו שינויים בלתי צפויים בדרישות, עלויות, לוחות זמנים וכו'.

אל תשכחו כי בחירה נבונה היא פועל יוצא של כל המשתנים יחדיו. בחירה נכונה וחכמה של עורך דין גירושין תשתלם בסופו של דבר מכל הבחינות.