ניהול הליך משפטי

אין זה סוד שסטטיסטיקת הגירושין בשנים האחרונות משנה פניה, ואנו חוזים ביותר ויותר זוגות נשואים שבוחרים לבטל נישואיהם ולשוב למשרדי הרבנות בכדי להסדיר את העניין ביעילות ובמהירות. מעל שליש מהזוגות הנשואים בישראל עתידים לעשות זאת – וזה רק על-פי הסטטיסטיקה בת ימינו.

טרם תחילת ניהול הליך משפטי בעניין הגירושין, יש לבחור עורך דין גירושין מומחה. שנית כל, ראוי לבחור עורך דין לגירושין שידע לבצע ניהול הליך משפטי ראוי ועל הצד הטוב ביותר. הבחירה אינה קלה ומעולם לא טענו זאת. ננסה בשורות הבאות להעניק לכם דגשים ספורים וחיוניים, שייתכן כי ישפכו מעט אור אודות נושא חשוב זה – כיצד לבחור עורך דין גירושין כראוי.

כבר הוזכר פעמים רבות, כי הליך גירושין הוא כואב וקשה ממילא, מבחינה מנטאלית ורגשית. אף מהבחינה הפיננסית, תחום זה נושא השלכות כלכליות לעתיד. סוגיה מהותית נוספת, היא סוגיית הילדים, רוצה לומר – מי מההורים יהיה בעל המשמורת, מה לגבי עלות המזונות, מה היחס בנוגע לחלוקת הרכוש להבטחת קיום אופטימאלי של הילדים בעתיד וסוגיות נוספות בעניין הגירושין, העולות בתיק גירושין ממוצע בארץ ישראל.

עורך דין לגירושין ידע להיות מעורב בהליך הגירושין שלכם מהתחלתו ועד לסופו – שהרי באחריותו ניהול הליך משפטי בנושא זה. עורך הדין ילווה את ההליך, כולל עריכה של הסכם גירושין וחתימה עליו, בהשגחתו ואישורו של בית דין לענייני משפחה. על אף האמור, ישנם מקרים בהם יתאפשר לשכור שירות נקודתי של עורך דין לגירושין, עבור הליך מסוים בלבד, כדוגמת – ליווי הליך גישור של גירושין, קבלת חוות דעת משפטית, עריכת הסכם גירושין ומי יודע עבור מה עוד – לתקופה מוגבלת וקצרה, עבור נושא מסוים בתחום הגירושין.

במידה ששני בני הזוג משתפים פעולה בצורה בריאה והתקשורת ביניהם עודנה תקינה – ייתכן שיחושו בטוחים מספיק לבצע באופן עצמאי ניהול הליך משפטי של הגירושין וכך להגביל את השימוש בשירותיו של עורך דין מטעמכם עבור נושאים מסוימים לגמרי, בקטעי זמן ספציפיים – עניין שיחסוך הוצאות.

במילים אחרות, ניתן לתור אחר עורך דין גירושין רק למטרת ייעוץ לעניין מסוים. כך או כך, בבואכם לשכור שירותים של עורך דין גירושין, ראוי לזכור כי בחירת איש המקצוע היא קריטית ממה שניתן לעיתים לתפוס, שהרי עו"ד שאינו מנוסה דיו, או אינו מתמחה בדיני גירושין, עשוי להביא להשלכות הרות אסון ולנזקים קשים וחלילה בלתי הפיכים. איננו יודעים כיצד נוכל להדגיש אף יותר את חשיבות הבחירה המושכלת של עורך דין לענייני גירושין. הקפידו והקדישו את הזמן המרבי לבחירה נבונה.

עורך דין גירושין הוא עורך דין שבמשך רוב יום עבודתו עוסק בענייני דיני משפחה וגירושין. מובן שיוכל לעסוק אף בתחומים נלווים הקרובים לתחומים שהוזכרו לעיל – הווה אומר, תחומים משיקים, כדוגמת: חלוקת זכויות סוציאליות, מקרקעין ועוד נושאים שעשויים לגעת בתחום הגירושין.