מכירת דירה הינה ככל הנראה אחת העסקאות החשובות והגדולות ביותר אותה נבצע במהלך חיינו. מסיבה זו ובשל הצורך להימנע מטעויות ככל הניתן, מומלץ מאוד ואף בגדר חובה להיעזר בעורך דין, כזה המתמחה בתחום המקרקעין, בעת התהליך. לפניכם כל מה שצריך לדעת על שכירת עורך דין מקצועי לטיפול בניסוח חוזה מכירת דירה.

בדיקות חשובות שצריך לבצע

כמו בכל תחום אחר בחיים, גם מכירה או קנייה של דירה הינן פעולות הכרוכות בבירוקרטיה ובפרוצדורות רבות. על מנת לבצע את הפרוצדורות האלה באופן הטוב ביותר ומבלי לפספס אף פרט חשוב, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מקצועי מתחום המקרקעין, שיוכל לאמת תחילה את זהות הקונה (וזאת על מנת שהעסקה תתבצע בשקיפות ובאופן טוב ככל הניתן), וכמו כן אם יבדוק קיימים חובות מסויימים בנכס, כמו למשל מס שבח או היטל השבחה אותם עלינו לשלם בטרם מכירת הדירה. חשוב מאוד להבין כי אלה דברים אותם נתקשה מאוד לבצע בעצמנו, שכן אנו לא מעורים בתחום כמו עורכי דין המתמחים בכך, ועל מנת למנוע הוצאות עתידיות גבוהות בשל חובות או פרוצדורות שלא הושלמו במלואן, יש להיעזר באיש מקצוע.

"הכשרת" הנכסים

עורכי דין מתחום המקרקעין מטפלים גם בהכשרת הנכס לפני מכירתו. לדוגמא, אם מדובר בנכס שאמור לעבור אלינו במסגרת ירושה אך עוד אין צו ירושה, אין להציע את הדירה למכירה היות ולא נוכל למכור אותה במצב זה. דוגמא נוספת למצב בו לא נוכל להוציא דירה למכירה הינה כאשר ישנו צו הריסה על הבית בטאבו. ביטול צו כזה עשוי לארוך זמן רב, ולגרום לנו לאבד קונים פוטנציאליים רבים. עורכי דין מתחום המקרקעין מטפלים באופן משפטי בנכסים, ומסייעים בזירוז עסקאות מסוג אלה. היעזרות בעורך דין מקצועי ומיומן מסייעת לנו למזער משמעותית את הסיכון הכרוך בעריכת עסקאות גדולות כאלה, ומאפשרת לנו לקבל את ההצעה האטרקטיבית ביותר עבורנו.

ליווי המוכר

אחד מתפקידיו המרכזיים של עורך דין העוסק בחוזי מכירות דירה הינו ללוות את מוכר הדירה בכל שלבי המכירה: החל מהבדיקות המקדמיות, דרך המשא והמתן המשפטי ועד לעריכת הסכם המכר, שיבטיח את זכויותיו של המוכר ויגן עליו. קיימים שלל מנגנוני הגנה משפטיים בהם ניתן להשתמש על מנת להבטיח כי העסקה תתבצע באופן טוב, מהימן ויעיל, ולשביעות שני הצדדים. חשוב מאוד להיעזר באיש מקצוע המבין את המנגנונים האלה היטב ויודע כיצד להיעזר בהם על מנת להבטיח את זכויות המוכר במקרה של הפרת ההסכם.

היכן נמצא עורך דין טוב לטיפול בחוזה מכירת דירה?

טרם שכירת שירותיו של עורך דין, חשוב מאוד לוודא כי אכן מדובר בעורך דין מתחום המקרקעין, שכן תחום ההתמחות משחק תפקיד חשוב בהבנת הפרוצדורות השונות. כמו כן, מומלץ מאוד להיעזר בהמלצות של מכרים ובני משפחה ולקרוא חוות דעת באינטרנט.