1 מכל 4 זוגות בישראל מתגרש. אם היינו פעם שומעים את המספר הזה, לא היינו מאמינים. מי חשב שבחברה הישראלית שמקדשת את עולם הנישואים וכמעט מצפה מכל גבר ומכל אישה להתחתן, כל כך הרבה זוגות יתגרשו ויש לומר, המספרים נמצאים כל הזמן בעלייה.

אך זוהי האמת, וכשזו האמת, אנחנו לא יכולים לדעת, לצערנו, אם חס וחלילה, זה לא יקרה גם אצלנו בבית. אנחנו לא מצפים לזה ובוודאי לא מקווים שזה יקרה, אך לעיתים הזמן עושה את שלו, משברים קטנים הופכים למשבר גדול, ציפיות ותקוות שונות מפריעות למהלך החיים, לפעמים האהבה פשוט נגמרת ואין ברירה אלא להחליט שמתגרשים.

כשמגיעים להחלטה שכזו, אם זה באופן הדדי תוך הידברות על כך ואם זה באופן חד צדדי כשצד אחד מחליט שהוא מעדיף להתגרש מאשר להשאיר את המצב כמו שהוא, אז אין ברירה לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין. לא משנה כיצד מגיעים להחלטה להתגרש, מהשלב הזה חייבים לשכור את שירותיו של עודך דין גירושין.

יהיה מי שיחשוב, שאם הגענו להחלטה ביחד, תוך הידברות והסכמה, אז אין צורך בעורך דין ובכל המשפטיזציה של התהליך, אך זה לא נכון. עורך דין גירושין מנוסה וטוב, לא בהכרח יהפוך את כל העניין למסובך, מלא פרטים וסעיפים או פחות רגיש, להיפך, לעיתים עורך דין שכזה דווקא ימצא את הפרצות שצריך לחסום בשביל שבעתיד מערכת היחסים בין בני הזוג לשעבר תמשיך להיות טובה.

ניקח למשל מצב בו בני הזוג מחליטים כיצד לחלק את הרכוש או כיצד לקבוע הסדרי ראייה של הילדים. אך כעבור זמן צד אחד מגלה שהצד השני היה חכם יותר או אפילו בלי כוונה הוא קבע עובדות בהסכם שפשוט פוגעות בזכויות שלו. מותר להניח שזה יגרום נזק לקשר ביניהם. עורך דין גירושים טוב, ידע לזהות ולהתריע על כך. לכן חשוב להגיע לתהליך עם עורך דין שכזה.

כיצד בוחרים עורך דין גירושין טוב

חשוב לדעת שבחירת עורך דין גירושין טוב, היא לא עניין מורכב. יש בישראל לא מעט עורכי דין שמתעסקים בגירושים ולא קשה למצוא מידע והמלצות עליהם, מה שכן, חשוב מאוד לשבת איתם לפני שמחליטים אם אנחנו מעוניינים בהם או לא. חשוב גם לדעת איזה סוג עורך דין אנחנו רוצים ובאיזו אסטרטגיה אנחנו מבקשים שינקוט. האם אנחנו רוצים עורך דין פשרן שיוביל אותנו לתהליך שמטיב עם הצד השני גם למען  עתיד מערכת היחסים או עורך דין "רוצח" שיהיה מוכן לעשות הכל בשביל שנשיג את התנאים הטובים ביותר, גם אם זה אומר שמערכת היחסים עם הצד השני תיפגע.

לסיום יש לומר, במידה והחלטתם על גירושים בהסכמה או באופן הדדי, תיידעו את הצד השני שאתם מתכוונים לקחת עורך דין, שלא יחשוב בטעות שאתם מתכוונים להתחיל את התהליך לבד.