אין כמעט בעל עסק שלא מתמודד עם מתחרים רבים. ברוב תחומי הפעילות ישנה תחרות קשה מאוד, ואחד המפתחות להצלחה בהתמודדות המאתגרת הוא ייחודיות: עסק שמצליח להיתפש בתודעת הציבור, ובפרט הלקוחות הפוטנציאליים שלו, כשונה מהותית מהמתחרים וכנבדל מהם – הוא עסק בעל סיכוי טוב יותר לשגשג לאורך זמן.

סימני מסחר הם אחד הכלים שעומדים לרשות בעלי עסקים כדי להתבדל מהמתחרים וכדי להבליט את הייחוד שלהם. רישום סימן מסחר באינטרנט מאפשר לבעל עסק לעבור את התהליך ביעילות ובקלות.

מהו סימן מסחר?

סימן מסחר הוא אלמנט שמזוהה עם העסק ומאפשר לציבור הלקוחות שלו לזהות אותו באופן מידי וכך לשייך למוצר את האיכויות המזוהות עם העסק. הדוגמה הטובה ביותר היא 3 פסים על נעליים – כשאנחנו רואים אותם אנחנו יודעים מיד שמדובר בנעליים של אדידס. סימני המסחר יכולים להיות אלמנט ויזואלי, מילה, ביטוי, שם, סלוגן וגם שילוב כלשהו של מילים עם מוטיבים גרפיים.

באילו מקרים חשוב לבצע רישום של סימני מסחר?

אם להשתמש בדוגמה של אדידס, לחברה יש כמובן אינטרס מובהק לבצע את התהליך של רישום סימן המסחר. ללא סימן שכזה, יכולים המתחרים שלה לייצר גם כן נעליים עם 3 פסים, והציבור לא ידע שהם כלל לא של חברת אדידס וירכוש אותם – וכך חברת אדידס תפסיד לקוחות.

רק כשהסימן רשום במאגר סימני המסחר – שבישראל נמצא באחריותו של משרד המשפטים – המתחרים לא יכולים להשתמש בנכסים שלכם.

רישום סימן מסחר באינטרנט – שלבי התהליך

רישום סימן מסחר באינטרנט מתבצע מול משרד המשפטים. השלב הראשון בתהליך הוא סריקה, כמובן יסודית ומקצועית, על-מנת לוודא שהסימן לא קיים עדיין, כלומר שלא הקדימו אתכם.

בשלב הבא יש לבחור את הקטגוריה שבה נרשמים. כך למשל 3 פסים יהיו סימן מסחר בתחום הנעליים אבל אם מישהו ירצה לייצר שוקולד של עטיפתו 3 פסים ייתכן שהוא יוכל לעשות זאת. בדרך כלל התהליך נמשך עד שנה, וישנה גם אופציה של רישום מהיר שמושלם כבר אחרי 3-4 חודשים (אם אין התנגדויות).

רישום סימן מסחר באינטרנט הוא הליך חד-פעמי, וסימן המסחר הוא שלכם לנצח. יחד עם זאת תשלום האגרה מתבצע אחת ל-10 שנים וחשוב להקפיד על כך.