אחת מעבירות התנועה הקשות ביותר שיש, היא נהיגה בשכרות. מדובר בעבירה חמורה שכן היא מסכנת את הנהגים שעל הכביש, הולכי רגל, וכן מסכנת את הנהג והנוסעים איתו ברכב. המדינה דואגת להגביל ברמה ניכרת את האפשרות לנהוג תחת השפעת אלכוהול, כאשר מעת לעת היא גם מעלה את רמת הענישה, בין אם מתוך כוונה להרתיע ובין אם מתוך כוונה לייצר צדק בסיטואציה הזאת, כלומר, להעניש את מי שעובר על החוק.

עם זאת כשמדובר בנהיגה שכרות, למרות שמדובר בעבירה קשה, אזי שיש לנהגים אשר חשודים בה זכויות, מן הסתם. זה לא מצב של משחק סכום אפס, בו המשטרה מקבלת החלטה והתיק סגור, אלא גם לנהגים אשר חשודים בעבירה כזו, יש אפשרות לטעון שזה לא כך ויש אפשרות גם להוכיח שהמצב הוא לא כמו שהמשטרה סבירה.

על מנת לדעת מה הזכויות שלנו כנהגים אשר חשודים בנהיגה בשכרות, עלינו לנקוט במספר צעדים. ראשית, אנחנו צריכים, מן הסתם, לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה אשר מתמחה בכל הנושא של נהיגה בשכרות. רצוי לפנות אל עורך דין מנוסה שכבר עמד במצבים דומים, ייצג חשודים שהיו מואשמים בעבירה זו והצליח לזכות אותם.

שנית, חשוב מאוד לקרוא מאמרים מעודכנים בנושא. הדגש הוא על מאמרים מעודכנים, מאחר ולא פעם אנחנו יכולים לראות שינויים בפסיקה של בתי המשפט, ובפרט אנחנו יכולים לראות שינויים בכל הקשור לאמצעי המדידה השונים שהמשטרה משתמשת בהם.

שלישית, חשוב לדעת מה אחרים עברו בתהליך, כיצד הוא התבצע, והאם אפשר להסיק מכך מסקנות לגבי התהליך שלנו. זה נכון לגבי העניין כל התהליך המקדים למשפט וכמובן לגבי המשפט עצמו.

מה הן הזכויות שלנו במקרה של נהיגה בשכרות

לפני שנתייחס לזכויות שלנו, צריך לדעת מה החובות שלנו. ברגע ששוטר עוצר אותנו ומבקש מאיתנו לצאת מהרכב בשביל לבדוק אם אנחנו שתינו או לא, אנחנו חייבים לעשות זאת, שכן אם לא נעשה זאת, הסירוב שלנו עלול להיחשב כביצוע עבירה, וסירוב להוראת שוטר. כמו כן, אנחנו חייבים להסכים ולעבור בדיקה, אם במהלך הבדיקה יתברר שבגופנו יש כמות אלכוהול גבוהה מזו שמותר על פי החוק, אז רישיוננו ייפסל לשלושים יום באופן אוטומטי.

מבחינת הזכויות שלנו, הרי שהמשטרה חייבת לבצע בדיקה עם מכשיר אשר יאפשר לה לבחון את כמות האלכוהול שיש אצלנו בגוף, כמו כן, היא לא יכולה לקבוע שכמות נמוכה ממה שהחור מתיר, אמור למנוע מאיתנו לנהוג.

במהלך המשפט, על המשטרה להוכיח שאכן נהגנו בשכרות, היא צריכה לספק את כל הראיות לכך. אם לא תעשה זאת, היא לא תוכל לספק הוכחה שבגינה אכן ניתן לשלול את הרישיון שלנו.

באתר https://www.goldberg-lawyers.com/  ניתן למצוא את כל המידע הנדרש על מנת להתמודד עם סיטואציות מסוג זה וכן סיטואציות אחרות שקשורות לעבירות תנועה.